Kako treba da izgleda dobra vizit karta?
Mnogi se danas mogu pohvaliti time da su pokrenuli sami svoj biznis, ali malo njih se može pohvaliti dobrim i profesionalnim pristupom poslu. Pritom, ovde se ne misli samo na to kako ćete se, recimo, ponašati prema svojim zaposlenima ili potrošačima, već i na to kako ćete se predstaviti javnosti i ispromovisati svoje poslovne usluge.
Dobar preduzetnik će misliti na svaki detalj, jer zna da su sitnice te koje „grade“ glavni utisak bez obzira na to koliko to nešto malo bilo. Na primer, o štampi vizit karti malo ko razmišlja, a upravo su vizit karte te koje vas na neki način uvode u poslovni svet i predstavljaju vas na profesionalan i ozbiljan način.
Zašto treba da imate vizit kartu?
Vizit karta je nešto poput lične karte, samo u poslovnom smislu. Dakle, kojim god poslom da se bavite, morate da imate vizit kartu. Zato, štampa vizit karti je jedna od stavki koja se mora naći na listi osmišljavanja vašeg predstavljanja finalnog proizvoda javnosti i koliko god delovalo zanemarljivo, ovaj detalj zaista ostavlja dobar utisak. Davanjem vizit karte sagovorniku vi mu se „urezujete“ u pamćenje, a on lako može proveriti vaše ime, gde radite i na kojoj poziciji, ali i to kako da vas kontaktira ukoliko se ukaže mogućnost za saradnju.
Kako treba da izgleda vizit karta?
Ovde smo već „zagrebali“ po površini dobre vizit karte i naveli nekoliko ključnih stvari koje svaka vizit karta treba da poseduje. S obzirom na to da su ove „lične karte“ male i ogrančiene sa prostorom (što je dobro sa druge strane jer štampa vizit karti u tom slučaju nije preskupa) trebalo bi dobro da razmislite o tome kako ćete sve bitno „spakovati“ na jedno parče nešto finijeg kartona. Danas štampanje vaše buduće vizit karte možete poručiti i online putem, jer postoje neke štamparije koje nude i tu vrstu usluge. Da saznate na koji način to možete učiniti, posetite ovaj link.
Dakle, kada je reč o samim podacima, na vizit karti se mora naći vaše ime, pozicija na kojoj radite i mesto rada (ukoliko nudite „freelance“ usluge, možete svakako to i navesti uz isticanje primarne delatnosti ili zanimanja), kao i kontakt telefon i email. Podrazumeva se da imate email adresu jer je to glavni vid poslovne komunikacije. Sve dodatne informacije na vizit karti su suvišne, jer detaljnije informacije o samoj firmi i slično nisu za vizit kartu već za sajt koji, ukoliko ga posdujete, takođe možete navesti na dnu.
Dizajn treba da oslikava vas i vaš brend
Kada je reč o samom dizajnu, bitno je da izgradite sebe i sebe kao brend. Dakle, bitno je da budete prepoznatljivi. Uvek je pametnije odabrati jednostavan dizajn jer previše šarena, upadljiva i „prenatrpana“ vizit karta može da izazove suprotan efekat. Držite se jednostavnih kombinacija boja kao što su crna i bela ili bela i neka druga boja. Font teksta takođe treba da bude „smiren“. Jedini ukras koji možete da „priuštite“ jeste logo firme u kojoj radite.
Kao što smo već naglasili, vizit karta treba da predstavlja vas. Izgradite brend i izgradite prepoznatljivost. Učinite da sam pogled na vizit kartu automatski budi asocijaciju na vas pa tako u skladu sa vizit kartom možete da izbrendirate automobil, kancelarijski materijal, odštampate flajere i slično, a sve u zavisnosti od toga čime se bavite. Svakako, veliki brendovi koji postoje već vekovima i za koje svi znaju mogu da vam posluže kao inspiracija za građenje prepoznatljivosti.
Komentari