3D rendering u arhitekturi i sve njegove pogodnosti

Do pre samo neku godinu dizajniranje i arhitektonski planovi izgledali su potpuno drugačije. Crteži u dve dimenzije koje retko ko van struke razume bili su sve što klijent dobije pre nego što počne proces izgradnje objekta ili uređenja enterijera.

Međutim, sa razvojem tehnologije došlo je i do revolucionarnih promena u arhitekturi. Jedna od njih je i 3D rendering, proces koji je omogućio arhitektama da sve svoje ideje prikažu na jedan razumljiv i realističan način, a klijentima da tačno znaju kako će projekat izgledati u stvarnom životu. O kakvom procesu je reč i koje sve pogodnosti je doneo u svet arhitekture i dizajna pročitajte u tekstu koji smo pripremili.

Šta je to 3D rendering?

Arhitektonski 3D rendering je postupak stvaranja kompjuterski generisanih slika predloženog dizajna. Cilj ovog arhitektonskog prikazivanja jeste da živopisno ilustruje kako će prostor ili zgrada izgledati pre nego što su izgrađeni. Zahvaljujući upotrebi softvera za 3D prikazivanje nastaju atraktivna i sofisticirana rešenja dizajna, i to pre nego što se započne bilo kakav fizički rad na projektu. Profesionalna izrada 3D animacija preokrenula je način arhitektonskog poslovanja kao i dinamiku na tržištu nekretnina. Ne samo da su se promenili obrasci komunikacije između dizajnera i klijenata, već je sa ovom tehnikom ostvarena i značajna ušteda novca i vremena.

Koje vrste arhitektonskog prikaza postoje?

Bez obzira na to da li je reč o dizajnu novog enterijera zgrade ili prepravljanju postojeće strukture, ništa ne može nadmašiti potencijale vizualizacije arhitektonskih planova unapred. Ovo se podjednako odnosi na dizajn enterijera i eksterijera.

3d render enterijera

Počev od boje zidova, izbora nameštaja, preko izbora podova i rasvete, do najsitnijih detalja kao što su vaze ili neki drugi dekorativni predmeti – pregled unutrašnjosti kuće ili kancelarije je važan. 3d render enterijera pruža perspektivu: kako će biti živeti ili raditi u nekom prostoru.

3d render eksterijera

Spoljni prikaz može dati celokupnu strukturu u jednoj perspektivi sa različitim opcijama osvetljenja: u letnjem periodu, u sumrak ili svitanje, te prilikom zalaska sunca. 3D render fotografije uključuju izgled fasade, dvorišta, ali i sve dodatne karakteristike okoline poput drveća, ulične rasvete, automobila, odmah postaje jasno kako će se zgrada uklopiti u okruženje. Osim pejzažnog, mnoge kompanije koriste prikaz projekta iz vazduha u svojim prezentacijama. Glavni cilj im je da prikažu dinamičnu perspektivu i omoguće klijentima bolje razumevanje celovitog pejzaža, okolnih zgrada i pruže kompletnu vizuelizaciju.

Koje su pogodnosti 3D rendera?

Pogodnosti korišćenja ove metode su brojne, a mi smo izdvojili neke od vodećih.

Identifikovanje problema u ranoj fazi

Korišćenje softvera za 3D prikazivanje značajno je unapredilo realizaciju arhitektonskih projekata. Pre svega, tu je prilika da se sve ideje razviju precizno i besprekorno. Sa 3D renderom moguće je identifikovati svaki problem u ranoj fazi. Bilo da se radi o stabilnosti strukture, nedostatku prostora ili jednostavno neprivlačnom dizajnu – sve je moguće uočiti pre početka gradnje. Na taj način nema bespotrebnih troškova oko korekcija, kao ni gubljenja vremena na terenu.

Osim toga, moguće je napraviti sve promene koje sam klijent traži, odnosno proveriti da li su realno ostvarive. Primera radi, ako klijent zahteva otvoren i veći prostor dnevnog boravka, to se može rešiti uklanjanjem jednog zida. 3D render će pokazati da li zbog toga može doći do problema – ako je u pitanju noseći zid ili je na njegovoj drugoj strani toalet, pa je od suštinskog značaja za vodovodne instalacije i slično.

Bolja komunikacija sa klijentom

Još jedna bitna pogodnost koju je 3D render doneo jeste mogućnost komunikacije. Ono što je bilo nezamislivo sa dvodimenzionalnim tlocrtima, sada je i te kako ostvarivo. O svim dizajnerskim idejama moguće je polemisati sa klijentima ili partnerima na projektu. Posao arhitekte danas nije samo da osmisli kako će neka zgrada ili prostor izgledati. Jedan od vodećih poslovnih ciljeva jeste ostvarivanje očekivanja klijenata, što uključuje i podrazumeva prijatno korisničko iskustvo.

Ukoliko prevedemo ovo na jezik u arhitektonskom poslovanju, to znači bukvalno da treba ukloniti granice između dizajnerskog posla i klijenata. Suština je u tome ne samo da se klijenti osećaju prijatno kada izraze svoje potrebe i zamisli, već i da budu u stanju da razumeju vizije i ideje arhitekte kog su unajmili. Upravo to je 3D render omogućio. Fotorealistični prikazi vrhunskog kvaliteta su najbolji medij za komunikaciju kada treba predstaviti neki složeni projekat.

Prilika za impresioniranje klijenata i partnera

Osim toga što omogućava da klijent ili poslovni partner u trenutku shvate zamisao arhitekte, 3D render pruža priliku za impresioniranje najzahtevnijih klijenata. Bez obzira na to koliko je kompleksan dizajnerski projekat, visokokvalitetni arhitektonski prikaz uvek će biti ubedljiviji od jednostavnog prikazivanja skica. Usluge 3D prikazivanja mogu pomoći da se naprave izvanredne prezentacije. Arhitekte tako dobijaju mogućnost da pokažu svoj talenat i celokupni projekat u najboljem svetlu, ističući one najbitnije detalje u njemu. Sasvim je izvesno da nakon takve vrhunske prezentacije odobrenje projekta neće izostati.

Ova tehnika je isplativa

Za razliku od tradicionalnih arhitektonskih skica, 3D rendering fotografije su mnogo isplativija opcija. Osim toga što postoji ušteda u materijalu – ne koristite gomilu papira – stvarna isplativost leži u vremenu. Naime, za kreiranje ručno crtanih arhitektonskih prikaza nekad je bilo potrebno više nedelja.

Korišćenje programa za 3D prikazivanje čini celokupan projekat mnogo jednostavnijim i omogućava dizajneru trenutno uvođenje promena. Tu svakako treba napomenuti i mogućnost upotrebe unapred zadatih tekstura i uređaja, prilagođavanje dimenzija, i sve to – jednim klikom na tastaturi.

Umesto dugotrajnog dizajniranja, i još dužeg pravljenja redizajna kad za tim ima potrebe, 3D render ubrzava proces. Ovo je od izuzetnog značaja na tržištu nekretnina gde je vreme novac.

Bolje marketinško iskustvo

Konačno, ne treba zaboraviti ni veliki pozitivni udeo 3D rendering fotografija u marketingu na tržištu nekretnina. Mogućnost da pokažete potencijalnom kupcu kako će izgledati konačni proizvod pre nego što odluči da investira je dragocena. Uz to ne treba zanemariti činjenicu da klijenti vole da budu uključeni u ceo proces. Sa 3D renderom dobijaju priliku da shvate tok realizacije projekta onako kako sa statičkim crtežom nikada ne bi uspeli.

Arhitekta, na kraju krajeva, ima i tu mogućnost da klijentu ponudi stilizovani „portret nekretnine“. Ovaj doživljaj je neretko ključan kada ljudi odlučuju da li će pokloniti svoje poverenje i uložiti u neki projekat.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *