Prilagodite podešavanja saglasnosti
Koristimo kolačiće da bismo vam pomogli da se efikasno krećete i obavljate određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u okviru svake kategorije saglasnosti.

Kolačići koji su kategorisani kao „neophodni“ se čuvaju u vašem pretraživaču jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti sajta.

Takođe koristimo kolačiće trećih strana koji nam pomažu da analiziramo kako koristite ovu veb lokaciju, čuvamo vaše postavke i pružamo sadržaj i reklame koji su relevantni za vas. Ovi kolačići će biti sačuvani u vašem pretraživaču samo uz vašu prethodnu saglasnost.

Možete izabrati da omogućite ili onemogućite neke ili sve ove kolačiće, ali onemogućavanje nekih od njih može uticati na vaše iskustvo pregledanja.
Uvek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

7 razloga zašto se poziva šlep služba 

Vozači se svakodnevno suočavaju sa različitim izazovima na putevima. Bez obzira na iskustvo i pažnju, nepredviđene situacije mogu da se dogode svakome. U takvim trenucima, šlep služba postaje nezamenjiva podrška, pružajući pomoć i osiguranje kada su vozila u kvaru ili nakon saobraćajnih nezgoda. 

Objašnjavamo svih 7 razloga zašto se vozači obraćaju šlep službi 

Obrazlažemo stavku po stavku, kako biste ih jasno razumeli i u budućnosti smanjili mogućnost da se neka od njih i vama desi. 

1. Saobraćajne nezgode

Saobraćajne nezgode su jedan od najčešćih razloga za pozivanje profesionalne šlep službe. Bez obzira na ozbiljnost nezgode, vozila koja su uključena u sudar često nisu u voznom stanju i potrebno ih je prevesti do najbližeg servisa ili kuće vlasnika. Prema statistici Ministarstva unutrašnjih poslova, u Srbiji se godišnje dogodi preko 35,000 saobraćajnih nezgoda, od kojih mnoge zahtevaju asistenciju šlep službe. Na primer, u tipičnoj situaciji, vozač može biti u koliziji na autoputu, gde je bezbedno uklanjanje vozila prioritet kako bi se izbegle dodatne nesreće i zagušenja u saobraćaju.

2. Kvarovi na vozilu

Kvarovi na vozilu su drugi najčešći razlog za informisanje šlep službe. To mogu biti različiti problemi, od mehaničkih kvarova kao što su problemi sa motorom ili prenosom, do kvarova na elektronici. Prema podacima Auto-moto saveza Srbije (AMSS), oko 40% poziva za pomoć na putu je vezano za kvarove vozila. Na primer, vozač može doživeti kvar motora na udaljenoj lokaciji gde nema pristupa mehaničaru, pa je šlep služba jedino rešenje za prevoz vozila do servisa.

3. Prazna baterija

Prazna baterija je još jedan čest razlog za dolazak šlep službe, posebno tokom zimskih meseci kada niske temperature mogu smanjiti kapacitet baterije. Vozači često zaborave da isključe svetla ili druge električne uređaje, što može dovesti do pražnjenja baterije. AMSS beleži da je oko 15% svih poziva za pomoć na putu povezano sa problemima sa baterijom. Konkretno, vozač koji je ostavio farove uključene preko noći može ujutru zateći vozilo koje ne može da se pokrene, pa je potrebna asistencija šlep službe za punjenje ili zamenu baterije.

4. Oštećene gume

Oštećene gume su još jedan uobičajen razlog za pozivanje šlep službe. Ovo može uključivati probušene gume, gume koje su se ispraznile zbog lošeg održavanja ili uslova na putu. AMSS beleži da je oko 20% poziva za pomoć na putu vezano za probleme sa gumama. Na primer, vozač može naići na oštar predmet na putu koji izazove trenutni pad pritiska u gumi, što zahteva zamenu gume ili slepanje auta do servisa.

5. Prazan rezervoar

Ostati bez goriva je takođe uobičajen razlog za kontaktiranje šlep službe, uprkos modernim tehnologijama koje obaveštavaju vozače o niskom nivou goriva. Vozači ponekad ignorišu upozorenja ili procene da mogu stići do sledeće benzinske stanice, što često nije slučaj. Prema AMSS-u, oko 5% poziva za pomoć na putu dolazi zbog praznog rezervoara. Na primer, vozač može ostati bez goriva na magistralnom putu daleko od najbliže benzinske stanice, što zahteva pomoć šlep službe da dopremi gorivo ili preveze vozilo do pumpe.

6. Zaključani ključevi u vozilu

Zaključani ključevi u vozilu su još jedan problem koji često zahteva asistenciju šlep službe. Ova situacija može biti veoma frustrirajuća, posebno kada se dogodi daleko od kuće ili tokom loših vremenskih uslova. Statistika pokazuje da oko 10% poziva za pomoć na putu je povezano sa zaključanim ključevima u vozilu. Na primer, vozač može slučajno zaključati ključeve unutar automobila dok je na putovanju, što zahteva pomoć stručnjaka šlep službe da otvori vozilo bez oštećenja.

Vožnja u suprotnom smeru: Opasan trend od 2023. godine

Prema podacima saobraćajne policije, u 2023. godini zabeležen je značajan porast slučajeva vožnje u suprotnom smeru. Samo u prvoj polovini godine, evidentirano je preko 500 incidenata, od kojih je više od polovine rezultiralo ozbiljnim saobraćajnim nesrećama. Na primer, na autoputu E-75 kod Beograda, vozač koji je vozio u suprotnom smeru izazvao je lančani sudar u kojem su tri osobe poginule, a desetak je povređeno.

Kada dođe do nesreće izazvane vožnjom u suprotnom smeru šlep služba ima ključnu ulogu u brzoj i efikasnoj reakciji. Nakon udesa, vozila su često teško oštećena i onemogućavaju normalan protok saobraćaja. Šlep služba brzo stiže na lice mesta, uklanja oštećena vozila i omogućava saobraćajnoj policiji da obavi uviđaj. Na primer, u slučaju nesreće na autoputu kod Novog Sada, šlep služba je uspela da ukloni dva teško oštećena vozila u roku od 30 minuta, čime je saobraćaj normalizovan i izbegnute su dodatne komplikacije.

Šta zaključujemo…

Pozivanje šlep službe je često neophodno u različitim situacijama, od saobraćajnih nezgoda i kvarova na vozilu do praznih baterija i rezervoara. Razumevanje najčešćih razloga može pomoći vozačima da budu bolje pripremljeni i da pravovremeno zatraže pomoć na putu. Tako će se osigurati da njihovo vozilo bude sigurno i brzo prevezeno do destinacije. 

Možda će vas zanimati i naš tekst u vezi saveta za sigurnu i samouverenu vožnju u centru gradu.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *